BRENDIRANJE

BRENDIRANJE PO KOJEM NAS PREPOZNAJU

Da vam pričam o onome što ste već videli i čuli, kao što je tampon ili sito štampa, oduzeo bih vam vreme a to ima i na drugim sajtovima. Ono po čemu smo posebni, jesu materijali od kojih pravimo naše proizvode, koje šijemo, modeliranje, izrada 3D alata za razne vrste materijala koji se izlivaju.

Dobro brendiranje može sasvim prosečan proizvod da učini izuzetno atraktivnim. Ono što  klijenti najteže  uspevaju da prevaziđu je sloboda da urade još neki pattern ili detalj, da to ne bude samo logotip. Naš najjaći resurs u reklamnim proizvodima jeste tekstil, koji štampamo i šijemo. Neki put istražujemo razne materijale više od godinu dana, kako bi dobili savršen otisak i napravili poseban reklamni proizvod koji zaista ne možete da nađete kod drugih. Razlog je upravo u materijalima koje specijalno uvozimo za naše potrebe, zato što to nisu gotovi kineski proizvodi gde je ograničena štampa na određenu dimenziju, broj boja. Pa ako niste pregledali ceo sajt, evo nekoliko primera po čemu smo posebni.

NEKE SLOŽENIJE VRSTE BRENDIRANJE I ŠTAMPE (TERMINOLOGIJA)

Ponekad dizajneri i klijenti nemaju dovoljno informacija kako i na koji način mogu da se brendiraju artikli. To nije greška toliko do njih, koliko su im nuđene najjednostavnije opcije sito štampa, tampon a  u novije vreme UV štampa. Da bi se lakše razumeli, da bi možda neki artikli brendiranjem bili još lepši, evo nekoliko primera šta možemo da uradimo za klijente, uz kratko pojašnjenje. U albumu su slike, a ispod i pojašnjenje najčešćih dilema oko termina za neke vrste brendiranja.

Pojasniću vam najjednostavnijim jezikom, bez opterćivanja kako se to radi, a možete svakako da pozovete i za šire pojašnjenje. Blindruk često mešaju sa suvim žigom, a nije isto. Suvi žig je termin kada je nešto utisnuto, a blindruk je kada je ispupčeno. Suvi žig se radi najčešće na papiru, kartonu, eko koži i koži, dok blindruk uglavnom na papiru i kartonu. Neki materijali dobro prihvataju i laser (osim papira i kartona ) koji daje efekat suvog žiga.

Kada se koristi folija sa utiskivanjem, onda se to zove zlatotisk. Taj naziv je opšte prihvaćen, bez obzira što se isti termin koristi i ako se otiskuje sa srebrnom ili nekom drugom metalik sjajnom ili ređe mat folijom. Mogu se kombinovati i npr dve folije ali to je teže izvesti osim na papiru i na kartonu. Takođe, može se raditi kombinacija zlatotiska i blindruka.

Gravura se najčešće koristi na metalnim olovkama, metalu, drvetu, ponekad na koži i eko koži. Laser uklanja gornji sloj, i logo se prikazuje u boji donjeg sloja. Graviranje ima svoju praktičnu ulogu, jer može da se radi na malim serijama, nije neophodan kliše itd.

UV lak postoji u nekoliko tehnika nanosa, u ofsetnoj, tabačnoj štampi, sito štampi, i na UV štampačima. On može biti proziran ili da ide preko štampe parcijalno. “Voli” mat površine da bi istakao svoj sjaj kao kontrast. Najčešće se viđa na luksuznim pakovanjima, vizit kartama, kesama, ali mi ga primenjujemo i na rokovnicima, za brendiranje pojedinih reklamnih artikala.

Stiker sa providnom smolom, je zapravo nalepnica na koju je naneta providna smola. Mi je koristimo za male serije znački u raznim oblicima, a dosta se koristi i za bolje magnete, nalepnice.