Trendy Hair Concept

IQ CONCEPT

 

Beograd
  MOB/VIBER/WhatsAPP: 064 /829 49 24

e-mail: vule@reklamni.rs

reklamni materijal   reklamni materijal   reklamni materijal instangram    reklamni materijal pinterest   reklamni materijal tviter     


DIGITALNI MARKETING

Pogledajte još...

Digitalni marketing ne znači imati samo sajt, fejsbuk stranicu, instagram. Digitalni marketing traži koncept, ima svoj poseban jezik i način komuniciranja, jer je tu potrošač aktivni učesnik.Kao što se prešlo sa računaljke na računare, tako se i prodaja iz prodavnica seli na online prodavnice.

digitalni marketing

 

 

DIGITALNI MARKETING

Kada pročitate ovaj tekst vama će biti apsolutno jasna slika šta je digitalni marketing, kako se gradi brend i stvara digitalna imperija. Napisano je jednostavno da razumete suštinu digitalnog marketinga u praksi. Dokle su kapaciteti ako radite sami npr. oglase na fejsu, koji je domet ako vam radi neko ko vešto barata slikama dizajnom,  pisanjem, na kraju i kako da izgradite digitalnu imperiju koja donosi profit. Cela priča je lično iskustvo kroz sve faze koje sam prošao od samostalnog oglašavanja, kao korisnik usluga, kao klijent raznim agencijama.. Počinje od doba kada sam radio samostalno i mislio da je tako najbolje, do angažovanja agencija, raznih mladih freelancer-a. Na kraju morao sam da do detalja naučim sve, prenesem na tim i naravno probam u praksi prodaju neke od svojih proizvoda.

ŠTA MOŽETE DA OČEKUJETE KADA SE ODLUČITE DA SE OGLAŠAVATE NA INTERNETU ?

Na početku moji rezultati kao nekog ko radi samostalno oglašavanje amaterski, su bili sporadično ok, ali bez kontinuiteta. Sa freelancer-ima, frustrirajuće, stalno su u gužvi, ne vole nikakvu komunikaciju osim “sve na mejl” prilično umišljene mlade osobe, koje uživaju u ego obmani traženosti itd.Većina agencija kojima sam se obraćao su manje više sličnog profila. Primetio sam da većina ljudi koji se bave digitalnim marketingom jedva dobacuju do 30 godina, da svi kače neke slike kako rade nešto na laptopovima uz šolju kafe, prikazuju interne fazone iz kancelarije, team building-e, sastanke. Tako uglavnom sebe predstavljaju na društvenim mrežama, gotovo da su identični. Tu sam shvatio da nemaju identitet i da zapravo usvajaju lifestyle, koji meni kao klijentu baš ništa ne znači , niti me impresionira. Suštinski operativci, koji poznaju kako podešavati parametre, kako postavljati oglase, sa nekim u saradnji koji se bavi “crtačkim” programima i u timu im predstavlja dizajnera. Vrlo malo njih će vam ponuditi koncept, objašnjenje zašto to radi, koji je cilj, da bi klijent uopšte stekao sliku koja je strategija, oćekivan rezultat. Kada sam dublje zagrebao video sam da su velikoj većini radovi uglavnom fazoni već skinuti sa nekog stranog sajta, da oni predstavljaju svoj lifestyle, a da sa toliko godina mora da fali opšte poznavanje tradicionalnog marketinga, psihologija boja, reči, poznavanje opšte kulture itd..To je bitno poznavati,  jer sve što je aktuelno i dešava se sada ima duboke korene u prošlosti, u psihologiji , u kulturi.

Naučio sam iz svojih grešaka, a i od onih koje sam angažovao, što mi je bio dovoljan razlog da nadogradim znanje, prilagodim se vremenu, da steknem prednost. Prednost, da ne budem jedan od onih sa fensi laptopom i šoljicom kafe koji će mi sa 25 godina objasniti šta je marketing. Digitalni marketing nije lifestyle, niti treba biti toliko mistifikovan. Na kraju krajeva, treba da znate koliko košta tzv. digitalna imperija i šta ona sve donosi.

Oglašavanje na internetu, kroz gugl oglase, društvene mreže, razne kanale suludo juri u brojeve, klikovi, lajkovi, posete. Realizacije su u vrlo malom procentu, jer više ništa nije novost. Taj procenat raste ukoliko se stvori dobar imidž, emotivna konekcija sa klijentima, što stalno doprinosi sve većoj bazi lojalnih klijenata. Izlaskom na mreže vi počinjete da stvarate svoju digitalnu imperiju. Suština je da na početku budete primećeni među milionskom reklamama. Kada neko skroluje po mobilnom telefonu, računaru, treba ga privući da se zaustavi baš na vašoj reklamu, da uđe i pogleda baš vaš oglas. Donekle u najsavršenijoj situaciji , izuzetno kreativni ljudi mogu sami, bez angažovanja ikoga da dopru donekle i imaju izvestan ali veoma mali uspeh. Međutim to se ne može zvati digitalnom imerijom, to je tek cigla u zidu, strategija koja može da prođe par puta. Na kraju se dođe do trenutka kada se uvidi da oglašavanje počinje da biva neisplativo.

KAKO ZAPOČETI OGLAŠAVANJE NA INTERNETU?

Prvo da se pohvalimo, da nemamo puno klijenata na temu digitalnog marketinga. Razlog u tome je, što zaista je neophodna velika posvećenost, fokus, stalna prisutnost, praćenje, analiza. Kada imate takav stav onda zaista radite klijentu “kao za sebe”. To podrazumeva stalnu razmenu informacija koja ne može da se ograniči na mejlove, tikete, samo poruke. Mnogim agencijama je tako komotnije jer rade puno kampanja, pa kada dođete na red. Mi više pribegavamo tradiciji žive reči, jer uvek se sazna nešto više što može značiti u kampanji.

Nas ne zanima koliki vam je budžet. Zanima nas vaš proizvod ili usluga, kurentnost na tržištu, šta možemo da uradimo sa tim, da eventualno poboljšamo, ulepšamo, kako da sinhronizujemo sa postojećim marketingom, vašim kapacitetima, pre nego što išta pokrenemo. Po tome se veoma razlikujemo, jer to nije baš sfera digitalnog marketinga, ali se dobija mnogo šira slika. Zašto to radimo? Ako npr. je proizvod loše upakovan, ili slabijeg kvaliteta,ili loše fotografisan,ili sa sve ranijim slabim marketingom , onda vam zaista treba puno novca za oglašavanje da bi ubedili nekog da taj proizvod kupi. Vama ne vredi hiljade lajkova dokonih ljudi, ako se proizvod ne prodaje. Ono što nas jeste briga, a opet kažem nije u sferi digitalnog marketinga je krajnja cena, ulazna, prodajna, da zajedno procenimo do koje cene u odnosu na konkurenciju i ostale parametre može da podnese se ulaganje, da imamo definisan cilj i šta bi bio dobar, a šta loš rezultat. U to ne želi niko da se upliće, izgovor uvek može biti da je loš proizvod, negde je i razumljivo, ali onda se gubi taj duh da radimo “kao za sebe”. Najjednostavnije je dati ponudu: “Naša usluga je puštanje oglasa, odgovori klijentima, 2 puta mesečno novi oglas, analiza pregleda i to će vas koštati par stotina evra mesečno”. Neki put je to dobar dogovor, negde rezultat  ne može biti merljiv i vidljiv npr. ako je samo već podrška mega brendu. To je operaterski rad. Ovde se više obraćamo onim klijentima koji tragaju za svojom pozicijom na tržištu i prikažemo im dokle može da ide cela priča.

KAKO PRODATI PROIZVOD NA INTERNETU PO NEKOLIKO PUTA VEĆOJ CENI?

Da bi shvatili o čemu govorimo evo primera relativno sličnog kožnog mantila. Prvi se prodaje za 100 USD, sledeći za 250, treći za 600 i četvrti za 3000 dolara. Treći i četvrti se najviše prodaju. Ne prodaju oni koji daju niske cene, sami fotografišu, sami pišu tekst, jednostavno sa takvom filozofijom svi se udave u svojim popustima  jer to nije marketing. Oni koji su projektovali da košta više, planirali su dobru fotografiju, copy, budžet za reklamiranje, imaju marketing strategiju i koncept.

 

digitalni marketing

 

U vrlo šturom obliku, pokušaću da vam objasnim u praksi nivoe digitalnog narketinga. Pred vama su četiri scenarija za gotovo identičan proizvod. Takav proizvod sa različitim nivoima digitalnog marketinga se može prodavati od 100 do 3000 dolara. Za svaku fotografiju je vezan po jedan scenario.

SLIKA 1: Prodavac radi sve samostalno, slika , oglašava se, itd njegov adut je cena. Sama fotografija je žućkasta, već se javlja sumnja da li je proizvod dobar. Pokušaće da sa tekstom ubedi da je mantil extra, od vrhunske kože i da se prodaje po najpovoljnijoj ceni. Zbog niske cene nema prostora da plati oglašavanje, tako da za njega možda zna 1000 ljudi. Tih hiljadu ljudi čini 80% ljudi koji sve lajkuju, a gotovo ništa ne kupuju. Na osnovu argumenta cene moguće je da će prodati 3 mantila za mesec dana.

SLIKA 2: Ovako izgledaju fotografije onih koji imaju proizvodnju. Oni imaju svest da fotografije treba da su malo bolje, da ne ide baš slikati sa mobilnim. Negde sam primetio da “um proizvođača” nije baš uvek setovan da prihvati važnost digitalnog marketinga. Više im um funkcioniše kroz kalkulacije cene sirovina, rada, da se uradi katalog, napravi showroom, daje rabat na količinu itd.  Oni će postaviti cenu koja će biti definisana prema krajnjem kupcu, gde će se i njihovi distributeri držati se istih okvirnih krajnjih cena. Sam proizvođač koliko proda direktno zadovoljan je i veoma malo će uložiti u promovisanje. Na osnovu malo boljeg nastupa, sitnog ulaganja on će verovatno prodati van veleprodaje koju smatra bitnijom oko 10 komada mesečno krajnjim kupcima.

SLIKA 3: U većini slučajeva reč je o trgovcu, koji ima dobar izvor nabavke npr iz Kine. On počiva da bude svesniji važnosti digitalnog marketinga. Za početak je uradio fotografije koje su životnije, živ čovek koji je na motoru u akciji, pokretu itd. Ako samo jednom uđete na njegov sajt mesecima će vam iskakati njegova reklama i ova fotografija. On sa svojom cenom ima prostora da daje dosta na oglašavanje, ali osim preteranosti da vas prati sa jednim te istim, on još uvek nema strategiju za digitalnu imperiju. Danas će mu biti hit mantili, sutra možda akumulatori, gde god bude mogao da ostvari veliku razliku u ceni kako bi zatrpavao reklamama biće prisutan.  Sa takvim agresivnim nastupom on će verovatno prodati oko 150 mantila mesečno.

SLIKA 4: Ovo je već tzv. digitalna imperija. Profi fotografija, profi obrada, poznata ličnost ( Vesli Snajps, film Blejd ). Proizvod je već apostrofiran u filmu, glumac je nosilac brenda. Kožni mantil nosi na premijerama, a i svakodnevno. Na slikama iz običnog života taj mantil izgleda još sličnije prvom mantilu. Ali, razmotrimo van te priče oko poznatog glumca influensera, kako može biti urađena strategija. Vrlo plastičan primer. Za target grupu koja voli rock, izlaziće reklama sa nekim rokerom nadvijenim nad gitarom koji nosi taj mantil. Za npr target grupu ljubitelja motora, biće reklama gde neki motorista u tom mantilu vozi motor ka izlasku sunca; za target menadžera biće slika tipa sa malo raščupanom kosom, koji ima odelo ispod mantila, drži Newyork Times ispod miške i torbu za laptop. Za target grupu koja voli techno, rave I sl. biće slika D.J-a kako pušta muziku sa laserima u pozadini. Znači isti mantil, različite target grupe, različite reklame. Tu se priča ne završava. Posetom njihovom sajtu pixel vas dalje prati, ali bi možda bilo previše da kao u prošlom scenariju iskače jedna te ista slika. Prava strategija menja scenario u okviru scenarija. Prvi put vidite npr sliku na fejsu, uđete na sajt i vidite isto samo tu sliku i cenu proizvoda. Sledeće što može da vas dočeka je reklama definisana npr prema vašoj lokaciji. Primera radi vi ste iz Sijetla, gde će padti kiša narednih 10 dana. Odmah kada uđete na Instagram pojavljuje se mala reklama tipa “Kožni mantil otporan na kišu metaka, a i na samu kišu” ( ovaj slogan sam izmislio ).. Odete na youtube, pre omiljenog videa pojavi se reklama stare radionice gde biraju najbolju kožu, ručno je kroje i šiju zamislite, baš taj mantil. Na kraju odete na svoj omiljeni forum vezan za motore, pojavljuje se slika motorista u baru naslonjena na šank, u (pogodite) dugačkim kožnim mantilima. Na kraju shvatite da nemate 3000 dolara za kožni mantil, ali sada već imate ubeđenje da je reč o jakom brendu jer vam se pojavljivao šta god da ste otvorili, a poprilično vas dotiče jer se prepoznajete u njemu, stičete utisak kao da je osmišljen u baš vašem lifestyle-u. Vraćate se na sajt jer ste već od nezainteresovanog došli do “zagrejanog”, kupca i ako nemate novac za kožni mantil.  Odjednom vidite npr. lep ručni sat na akciji za 150 dolara i kupujete taj sat jer želite da budete deo tih ljudi koji su fanovi tog brenda. Sada, ako se vratite na početak možete da razumete gde jedan klik na dobru osmišljenu strategiju, može da vas odvede, koliko svega se krije iza samo jednog klika i kako može da se istrasira ceo put do kupovine. Većina se zadovolji hiljadama lajkova Fb stranice, ali to je samo jako mali segment digitalnog marketinga koji nije dovoljan za dobar rezultat. Ovakva digitalna imperija kako sam je nazvao na početku, verovatno proda oko 600 mantila mesečno i oko 2000 ručnih satova i sličnih sitnica. Na tim “sitnicama” im je verovatno veća ukupna zarada nego onima od svih mantila iz sve tri prethodne grupe.

DIGITALNI MARKETING U SRBIJI

Izbegao sam pojašnjenje digitalnog marketinga na klasičan način, nisam hteo da ostavimo utisak previše važnih i posebnih što razumemo nešto više, da koristim pojmove koje ne razume većina. Ako vam je ovoliki tekst držao pažnju sve vreme, onda možete da naslutite da znamo šta radimo i o čemu pričamo. Primeri koji su navedeni su negde paralela da uvidite u kojoj ste fazi vi, kada je reč o digitalnom marketingu, kao i da vidite sve mogućnosti, a na kraju budete svesni šta placate i da li je to bačen novac. Ono što je dobra vest je, da kod nas još uvek nije skupa ni produkcija, ni oglašavanje. Još bolja je da ne mora sve odjednom i da može strpljivo da se gradi digitalna imperija. Kod nas je na tržištu su prisutna prva dva scenarija u 70% slučajeva ( “samostalci i proizvođači” ), treći scenario je prisutan u 25% slučajeva ( tipa uđete na neki tehno shop pogledate neki TV i onda vam stalno iskače taj TV gde je reakcija pa ok video sam ne smarajte više ) a samo 5% mogu se smatrati digitalnom imperijom. To je idealno, jer imate toliko prostora bez obzira da li prodajete tipa kožne mantile ili ste serviser, za svakog se može graditi strategija i praviti scenario.

 

REKLAMNA GALANTERIJA

reklamna galanterija /  reklamne majice  /  power bank  /  usb  /  poslovni pokloni  /  luksuzni pokloni  /  reklamne šolje  /  polo majice  /  brendiranje automobila  /  izrada plaketa  /  android aplikacije  /  slike na platnu  /  privesci  /  novi proizvodi  /  online prodaja  /  proizvodnja reklamne galanterije  /  majice sa štampom  /  suvi zig  /  reklamne police  /  reklamni materijal cene  /  reklamni šećer /  reklamni suncobrani  /  kecelje  /  reklamni prsluci  /  reklamni kišobrani  /  salvete sa štampom  /  uvoz reklamnog materijala  /  slike na alu bondu  /  majice sa natpisima  /  kalendari  /  kese sa štampom  /  ho.re.ca. /  silikonski proizvodi  /  uniforme za konobare  / cerruti /  jastuci sa štampom  /  reklamni med  /  brendiranje izloga  /  štampa na majicama  /  reklamne maramice  /  table za firme  /  štampa flajera  /  vez na polo majicama /  fototapeti  /   kartonske caše  /  drvene police  /  zavese sa štampom  /  zlatotisk  /  značke  /  baneri  /  tapete  /  muške polo majice  /  reklamne naočare /  virtuelne naočare / custom design usb  /  virtuelne igre  /  reklamni ajnceri  /  reklamni displeji  /  reklamne olovke  /  digitalni marketing  /  usb car  /  poslovna galanterija  /  postolja za suncobrane  /  online shop  /  majice sa kragnom  /  drzači za meni  /  p.o.s materijal  /  štampa na kanvasu  / upaljači sa štampom  /  šolje sa stampom  /  štampa vizit karti  /  reklamna galanterija cene  /  reklamni peškiri  /  metalna ambalaža  /


PROIZVODNJA USB MEMORIJA

silikonski usb

Pogledajte detaljnije ovde

 

EKSKLUZIVNO: PEŠKIRI U PUNOM KOLORU

REKLAMNI PEŠKIRI

Pogledajte detaljnije ovde

reklamne marame


DIZAJNIRAMO I PRAVIMO PROIZVODE ZA VAS

Izrada sajtova

Telefon: 064 829 49 24